Den funderande diabetikern

Alla inlägg under oktober 2010

Av Den funderande diabetikern - 21 oktober 2010 13:15

 

Jag är duktig!

Läser recept och försöker lära mig mer om LCHF-kost.

Vilket visar sig på vågen - inget viktras dock men ändå..


Var och träffade underläkaren från diabetesmottagningen idag.

Han tyckte inte om mitt blodtryck, fortfarande för högt övertryck, men jag svarade raskt att "det var ju bättre idag än sist" och det kunde han inte neka till!


Vi talade ännu en gång om att byta ut betablockerarna mot ACE-hämmare och han ska skicka remiss till min husläkare så att hon får ta hand om den biten. Oj - då kan det dröja innan något sker...


Så kikade vi på blodsockervärdena och HbA1c värdet hade gått neråt! Ah - jag är alltså på rätt väg!

Jag blir kallad till diabetessköterskan i februari - känns långt dit! =)

Ovido - Quiz & Flashcards