Den funderande diabetikern

Alla inlägg under november 2010

Av Den funderande diabetikern - 23 november 2010 13:15

 

Jaha - så var det gjort!

Betablockerarna (Bisoprolol 5 mg/dygn)är utsatta och nu ska jag hålla ett normalt blodtryck med hjälp av ACE-hämmare ( Enalapril 2,5 mg/dygn). Känns spännande och positivt eftersom jag fortfarande anser att jag får noll puls när jag försöker träna.. Men nu kan det kanske bli lite fart på hjärtat!


Den 17 november stod jag på vågen: 68,o kg mot tidigare 73,3 kg. 

Och det går ingen nöd på mig - är mätt o glad för det mesta.


Tyvärr har det tillstött komplikationer (njursten och höga levervärden) men vi försöker komma till rätta med dessa problem också. Njurstenarna ska sprängas efter nyår och levern, ja vad ska vi göra med den? Leverdoktorn är bra att tala med - när jag vägrade biopsi sade hon att jag skulle få lite tid på mig att vänja mig vid tanken. Ett ultraljud skulle göras och om det INTE visade några förändringar men levervärdena inte gick neråt skulle en biopsi utföras. Punkt.


Så ultraljudet utfördes och det var utan anmärkning! Och levervärdena var på väg neråt! JIPPIE! Ingen biopsi behövde utföras och doktorn hör av sig mot sommaren. - Då kommer säkert värdena att vara ännu bättre!


Blodsockret då? Ja ni.. det händer grejer när man äter rätt mat. Och rätt just nu är LCHF!  Här kommer purfärska siffror: Frukost 3,9 Lunch 4,7 Middag 4,9 Natten 5,7.

Ovido - Quiz & Flashcards