Den funderande diabetikern

Alla inlägg under augusti 2012

Av Den funderande diabetikern - 18 augusti 2012 18:00

Min fina väninna Pia och hennes familj har en fin liten stuga på Gräsö!

Jag och barnen brukar få komma på besök varje sommar och då njuter vi verkligen..

Pia är en av mina vänner som blivit nyfiken på lchf genom mitt livsval och som nu själv praktiserar den livsstilen.


 

Kräftor =)


  



 

Sparrisgratäng som jag hade med till det grillade köttet



Av Den funderande diabetikern - 8 augusti 2012 18:00

Det är inte ofta jag gör något som är sött men här kommer ett undantag..


Snickers á la LCHF

200 g mörk choklad minst 70%

Jordnötssmör, helst osötat (jag hittade ett ekologiskt på ICA)

1 dl saltade jordnötter

1 dl blandade osaltade nötter


Börja med att smälta chokladen, häll sedan ut hälften av chokladen i en form eller på ett bakplåtspapper. Ställ kallt så det stelnar. Under tiden det står kallt så grovhackas nötterna.

Bred ett lager med jordnötssmör på den stelnade chokladen, ringla sedan över

nötblandningen och sist över med den resterande chokladen. Ställ kallt.

Ta sedan ut och skär i bitar.



                                                   


Ovido - Quiz & Flashcards