Den funderande diabetikern

Alla inlägg under december 2010

Av Den funderande diabetikern - 16 december 2010 13:15

 

Vikten: 66,8 kg och jag mår bra!


Blodtrycket den 16 december: 127/83 och puls 58. Pust - jag har landat!

Läkaren tycker dock att detta blodtryck är helt ok så någon höjning av Bisoprololet är INTE aktuell! Står ju på 2,5 mg/dygn jämfört med tidigare 5,0 mg/dygn.

Skönt! Kan det vara viktnedgången, ca sex kilon sedan september, som gör sitt?


Blodsockervärdena känns bara roligt att få delge Er nu: Frukost 4,0 Lunch: 5,2 Natt: 5,7.

Jag hyllar LCHF kosten ännu en gång! Och ändå har det blivit lite si och så den senaste tiden med kosthållningen ;-)

Av Den funderande diabetikern - 9 december 2010 13:15

 

Nej det där med ACE-hämmare gick inte alls det..

Men nu har vi provat så nu vet vi det. Först mådde jag helt ok med men de sista dagarna har jag mått otroligt dåligt.


Tog mig till distrikssköterskan för blodtrycksmätning idag och då visade det sig att blodtrycket var ganska ok (143/86) men pulsen.. Ja den var ju 80 slag/minut - i viloläge! Jag har haft 56 slag/minut tidigare så det här gav mig enkom en stress känsla. Kunde inte ta mig uppför trappen utan att vila - hjärtat höll ju på att skena ut ur kroppen!


Fick telefonkontakt med underläkaren på det Stora Sjukhuset (han som jag träffade den 21 okt) och han gav klartecken till att jag fick gå tillbaks till Bisoprolol.  Vi startar med dosen 2,5 mg/dygn istället för 5,0 som jag hade tidigare. Måtte det ske en förbättring snabbt!

Ovido - Quiz & Flashcards