Den funderande diabetikern

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Tacopaj LCHF

Av Den funderande diabetikern - 8 mars 2013 09:46

Fredag idag - har just bestämt mig för att vi ikväll ska äta Tacopaj! 

Denna paj går hem hos alla i familjen =)

Fortsätter att lägga ut LCHF recept eftersom jag skulle önska att ni som läser bloggen och som är diabetiker ska våga prova! Ni kommer att häpna över vad som händer med ert blodsocker =)

 Och ni andra som LCHF:ar - ja ni får tips på god mat!


Tacopaj


Ingredienser

3 ägg

1/2 dl vispgrädde

salt & peppar

400 gr köttfärs

Taco-krydda

1 liten burk creme fraiche

3 dl riven ost

1 burk taccosås av valfri styrka


Blanda ägg och grädde, salt & peppar.

Stek en vändstekt omelett av smeten (stek i Smör).

Lägg omeletten i en rund pajform.

Stek köttfärs med tacokrydda och lägg på omeletten.

Bred cremefraiche över köttfärsen (det går om man är "lätt på handen")

Strö över riven ost

Klicka eller ringla tacco-såsen snyggt ovanpå.

In i ugnen 225 gr ca 10-15 min tills den fått fin färg.

Njut tillsammans med guacamole och sallad!



   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Livet går inte alltid att planera fullt ut.   Har börjat jobba nattpass vilket absolut inte gynnar min diabetes.. Kan ha 9,0 i blodsocker när jag kommer hem från jobbet på morgonen. Det kan i och för sig vara bra, då jag blir oerhört trött av...

Av Den funderande diabetikern - 17 december 2013 19:48


Länge sedan jag skrev något här nu =) Men jag har haft fullt upp med att experimentera.   Jag har under en period ätit enl "tallriksmodellen" enkom för att ha siffror att visa upp för sjukvården. Därmed har jag inte mått så bra men från och ...

Det enda tråkiga med dagens möte med sockersköterskan var det att jag, ännu en gång, fick bannor och blev uppläxad..   Det gäller naturligtvis mitt intag av kolhydrater. Eller snarare bristen av kolhydrat intag. Jag nollar absolut inte - äter...

Om du är nybörjare vad det gäller LCHF kan jag varmt rekommendera er att läsa böcker av Sten Sture Skaldeman!   Jag köpte hans bok "ät dig ner i vikt -praktiskt viktminskning för feta män och runda kvinnor" av en slump. Den är skriven på ett sätt...

Härom dagen ville min dotter ha "den där goda gratängen med kassler". Så här får ni ta del av det receptet!   4 port ca 45 minuter   2 stora broccolibuketter 1 klick smör (ej margarin) 1 gul lök 4 dl vispgrädde 400 gr strimlad kas...

Ovido - Quiz & Flashcards