Den funderande diabetikern

Alla inlägg under oktober 2011

Av Den funderande diabetikern - 19 oktober 2011 15:15

 


Jag har varit på diabeteskontroll för ett tag sedan.

Allt var bara bra och sköterskan häpnade ännu en gång över att jag gått ner så pass mycket i vikt.

Hade gått ner ett par kilo till sedan sist jag var här. Helt på egen hand dessutom.

HbA1c värdet var fortfarande bra =)


Vid läkarbesöket diskuterade vi mitt arbete.

Jag jobbar ju natt ibland. Fick därför rådet att prova insulinsorten Lantus istället Insulatard.

Sagt och gjort - jag märker ingen större skillnad eftersom jag inte har så stora problem med svängande blodsocker pga den kost jag äter. Men detta insulin, Lantus, svider när jag injecerar det! Känns inte alls bra..


Talade med diabetessköterskan om detta och då sa hon att det är många patienter som påpekat svedan.

Tyvärr inget att göra något åt.. Undrar om tillverkaren vet om detta?


 

Ovido - Quiz & Flashcards