Den funderande diabetikern

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Ibland händer det!

Av Den funderande diabetikern - 26 mars 2013 20:15

På min arbetsplats belönar vi ofta oss själva med fika.

Gó fika för att vi fått tillvaron för patienterna att gå ihop - när vi har slitit lite extra.


Som ni säkert förstår är det inte ofta som jag kan ta del av kakan..

Nej det mesta innehåller sött och jag är ju diabetiker..

Inte nog med det - jag äter dessutom enligt LCHF!


Hur som har vi en kollega som bakar o grejar ganska ofta.

Gissa om jag blev glad när han en dag fixade en LCHF-kaka!

Titta och njut!


 

        


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Livet går inte alltid att planera fullt ut.   Har börjat jobba nattpass vilket absolut inte gynnar min diabetes.. Kan ha 9,0 i blodsocker när jag kommer hem från jobbet på morgonen. Det kan i och för sig vara bra, då jag blir oerhört trött av...

Av Den funderande diabetikern - 17 december 2013 19:48


Länge sedan jag skrev något här nu =) Men jag har haft fullt upp med att experimentera.   Jag har under en period ätit enl "tallriksmodellen" enkom för att ha siffror att visa upp för sjukvården. Därmed har jag inte mått så bra men från och ...

Det enda tråkiga med dagens möte med sockersköterskan var det att jag, ännu en gång, fick bannor och blev uppläxad..   Det gäller naturligtvis mitt intag av kolhydrater. Eller snarare bristen av kolhydrat intag. Jag nollar absolut inte - äter...

Om du är nybörjare vad det gäller LCHF kan jag varmt rekommendera er att läsa böcker av Sten Sture Skaldeman!   Jag köpte hans bok "ät dig ner i vikt -praktiskt viktminskning för feta män och runda kvinnor" av en slump. Den är skriven på ett sätt...

Härom dagen ville min dotter ha "den där goda gratängen med kassler". Så här får ni ta del av det receptet!   4 port ca 45 minuter   2 stora broccolibuketter 1 klick smör (ej margarin) 1 gul lök 4 dl vispgrädde 400 gr strimlad kas...

Ovido - Quiz & Flashcards