Den funderande diabetikern

Alla inlägg under maj 2014

Av Den funderande diabetikern - 6 maj 2014 11:02

Livet går inte alltid att planera fullt ut.


Har börjat jobba nattpass vilket absolut inte gynnar min diabetes..

Kan ha 9,0 i blodsocker när jag kommer hem från jobbet på morgonen.

Det kan i och för sig vara bra, då jag blir oerhört trött av att ligga så högt, det går väldigt lätt att sova under dagen.

Men så här kan jag inte ha det..


Har haft en riktig svacka med kosten och har även slarvat med blodsockerkontroller och insulindoser.


Tog beslutet natten till igår.

Ska prova på att äta "Fakirkost".

Det innebär en strängare slags LCHF - består av kött (fisk, fågel, nöt etc), ägg och fett.

Inga grönsaker eller mejeriprodukter alls.

Började äta fakirkosten igår.


Jag har letat info på nätet och ska idag läsa boken "GI-NOLL för kvinnor som vill äta sig smala" av Sten Sture Skaldeman. En bok som sedan länge står i min bokhylla men nu ska jag damma av den!


Kollade ketonsticka imorse och det verkar som att kroppen är igång med fettförbränningen!

Känns bra!


 



   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards